zondag 21 juli 2013

Day 3: Spice

En ik ben te laat... Nou ja, nu ik begin met dit bericht is het 5 voor 12 en aangezien het op de een of andere reden heel lang duurt voordat ik de afbeeldingen met een leuk effect heb, gaat het nog wel even duren voordat ik dit bericht af heb...
Vandaag een foto van kruiden. Nou gelukkig hebben wij thuis heel veel kruiden en het leukste is nog wel, ik heb heel toevallig vandaag gekookt voor de hele familie! Het enige jammere in mijn enthousiasme is dat ik ben vergeten om een foto van het eind resultaat te maken... Heel dom, want het zag er heel leuk en mooi uit... Maar ik heb wel de meeste dingen en gebruik daarom deze dag om dit recept te gebruiken want in de meeste gerechten zitten wel kruiden :)

De la met alle heel veel kruiden, wat een keus!


Wat ik heb gemaakt was taco's en als nagerecht een aardbeien taartje. Het was echt heerlijk!

Bij de taco's heb ik natuurlijk wel zelf de guacemole gemaakt en die was echt veel beter gelukt dan ik had verwacht! Eigenlijk was alles beter geworden dan ik had gedacht.
Oké en dan nu de recepten.

Eerst de taco's:

Dit is vooral op eigen smaak en ik vertel in dit recept dus gewoon wat ik zelf heb gedaan.

Je neemt voor de taco's (4 personen):

  • 1 pak ah losse tacoschelpen (12 stuks)
  • 300 gr. (scharrel) runder gehakt ah
  • taco kruiden
  • 1 blikje mais
  • 1/2 komkommer
  • 3 tros tomaten
  • 1 bakje zure room 
  • eventueel:
  • klein beetje bleekselderij
  • 1 bakje salsa dip ah
  • bruine bonen (dit heb ik zelf niet gedaan)


Voor de guacemole:

  • 2 rijpe avocado's
  • 1/4 tot 1/2 rode peper (klein gesneden)
  • 1 teentje knoflook (klein gesneden)
  • 1/2 rode ui (of een kleine rode uit) (en ook deze moet klein gesneden zijn)
  • 1 citroen


  1. Je gaat als eerste de guacemole maken want dit kost best wel wat tijd. Je prakt de avocado's fijn en doet de rode peper, knoflook en de ui erbij. Dan knijp je de citroen erover uit en breng je het nog een beetje op smaak met zout en peper.
  2. Doe vershoudfolie over de guacemole en stop het in de koelkast.
  3. Je gaat nu al de groente in stukjes snijden en in bakjes stoppen. Ik heb het zelf allemaal in blokjes gesneden. Ook hierover doe je vershoudfolie en je stopt het dan weer in de koelkast
  4. Doe wat olie in de koekenpan en verdeel het een beetje
  5. Doe het gehakt erbij en strooi de taco kruiden eroverheen. Prak het een beetje door elkaar heen en schep het de hele tijd om.
  6. Terwijl het vlees in de pan ligt stop je de taco schelpen in de oven (gewoon doen volgens de bereidingswijze op de verpakking)
  7. Ondertussen doe je de overige dingen in bakjes (de zure room, salsa enz.) en haal je al het vershoudfolie van de bakjes.
  8. En dan zijn de taco's klaar om naar de tafel te brengen en zelf te 'versieren'.

En dan nu het nagerecht. Een heerlijk luchtig 'aardbeien' toetje.

Je neemt voor de taartjes (4 personen):
  • 4 plakjes roomboter bladerdeeg
  • 50 ml geklopte slagroom
  • 125 gr mascarpone
  • 25 gr witte bastard suiker
  • 1 vanillestokje
  • Wat aardbeien (ik heb er ook wat bramen en frambozen bij gedaan omdat ik dat wel leuk vond :)
  • eventueel: poedersuiker en muntblaadjes
  1. Verwarm de oven voor op 200 graden
  2. Maak rondjes uit de plakjes bladerdeeg en maak daar gaatjes in.
  3. Stop deze rondjes zo'n 20 minuten in de oven.
  4. Doe de mascarpone, slagroom, suiker en vanille in 1 bak en mix het door elkaar. Stop het dan in de koelkast totdat je het gaat eten
  5. Laat de bladerdeeg dingen afkoelen op een bord ofzo totdat je het gaat eten
  6. Doe de mascarpone mix op het bladerdeeg en versier het met het fruit
  7. Maak het taartje af met wat poedersuiker en een muntblaadje
  8. En dan is het overheerlijke taartje klaar om opgegeten te worden! Heeeerlijk!!
Vormpjes uit het bladerdeeg halen

Bladerdeeg klaar om in de oven te gaan

De gaatjes die je in het bladerdeeg moet prikken

De ingredienten voor de mascarpone mis


Het bladerdeeg nadat het in de oven is geweest

3 tomaten :P

De ingrediënten voor de guacemole

Het eindresultaat van de guacemole
Dit was dus de 3e dag, en ik vond het echt heerlijk! Ik weet dat dit niet helemaal bedoeld werd door degene die deze challenge gemaakt heeft, maar ik vond het super leuk en delicious!

XOXO

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...